Wat is Hotstonemassage?

Hotstone massage is een heerlijke ontspannende massage met warme basalt stenen. Deze stenen zijn afkomstig uit een lava en steenmengsel en hebben een hoog ijzer gehalte. Door dit hoog ijzer gehalte verliezen de stenen hun warmte zeer geleidelijk. De stenen zijn geraapt uit een rivierbedding waar ze door het stromen van het water hun eigenlijke vorm hebben gekregen.

Hotstone massage

Wat kan een Hotstone massage voor jou doen?

Deze massage geeft jou een diepe ontspanning. De warmte van de stenen word via de huid door de zenuwen en spieren opgenomen. Hierdoor kunnen deze makkelijker de spanning loslaten. Tevens hebben de stenen ontgiftende functie en werkend aardend. Hierdoor krijgt het lichaam nieuwe energie en wordt in balans gebracht. Blokkades in lichaam en geest worden opgeheven.

Hotstone massage

Waarom zou je voor een Hotstone massage kiezen?

Een hotstone massage is ideaal voor mensen met rug- en nekklachten, slechte doorbloeding, spierpijn en aandoeningen aan de luchtwegen. Ook is het een goede manier om stress te verlichten.

Contra-indicaties Hotstone massage

Diabetes
Door de massage en de warme stenen kunnen er bij een gevoelige huid lichte brandwondjes en blauwe plekken ontstaan die bij iemand met diabetes moeilijker zullen genezen.

Huidontstekingen
Omdat er bij huidontstekingen vanzelf al warmte vrijkomt, zal de hotstone massage de ontsteking alleen maar verergeren. Dus geen hotstone massage totdat de huidontsteking helemaal is verdwenen.

Hoge bloeddruk
Vanwege de warmte die vrijkomt bij een hotstone massage zal de bloeddruk stijgen. Als iemand al last heeft van een te hoge bloeddruk is deze massage daarom niet geschikt.

Burn-out of extreme vermoeidheid
Hoewel een hotstone massage een uitstekende behandeling is om stress te verminderen is het een absolute contra-indicatie bij een burn-out en extreme vermoeidheid. Vanwege de diepe inwerking is het effect van de massage soms nog dagenlang te voelen. Mensen met burn-out of die extreem vermoeid zijn, zullen zich hierdoor namelijk nog vermoeiender gaan voelen.

Bij een buiten temperatuur van 25°C.

Boek jouw hotstone massage